Γάτες που… την περνάνε φίνα!

August 6, 2015

Ο Αυγουστος μενει αθηνα

August 6, 2015

Όταν η Alfa άνοιξε τις πόρτες της… προς τα πάνω για όλους!

August 6, 2015

Alfa Romeo 33 Stradale

grafei_o_left_lndscp

Το 33 Stradale, κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1967 και βασίστηκε στην Autodelta Alfa Romeo Tipo 33 που ήταν της κατηγορίας αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο, που σχεδιάστηκε από τον Franco Scaglione, και κατασκευάστηκε από την Carrozzeria Marazzi , έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1967.

Alfa-Romeo-33-Stradale_1967

Το αυτοκίνητο εισήχθη στο Sport Car Show στη Μόντσα τον Σεπτέμβριο του 1967. Έχουν κατασκευαστεί μόνο 18. Το 33 Stradale ήταν το πρώτο όχημα παραγωγής που διαθέτε πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω και είχε σώμα από αλουμίνιο. Το καθένα από αυτά ήταν ξεχωριστό γιατί ήταν χειροποίητα. Ο αγωνιστικός κινητήρας δεν είχε καμία σχέση με αυτούς των μονάδων μαζικής παραγωγής πιο mainstream αυτοκινήτων της Alfa. Ο κινητήρας ήταν ο V8 της Alfa Montreal και η μηχανή που χρησιμοποιούσε είχε τέσσερις εκκεντροφόρους, καδένα για τη λειτουργία της κίνησης των βαλβίδων και είχε όριο των 10.000 rpm.

Alfa-Romeo-33-Stradale2

Η μηχανή παρήγαγε 230 ίππους (172 kW) στις 8.800 rpm και 270 ίππους (201 kW) σε αγώνα. Οι βαλβίδες λειτουργούν με καδένα διπλής εναέριων δοντιών και έχει λόγο συμπίεσης 10,5:1.

Alfa-Romeo-33-Stradale_inside

Επειδή κάθε Stradale ήταν χειροποίητο, τα επίπεδα ισχύος μπορεί να ποικίλουν. Για παράδειγμα, η πρώτη παραγωγή Stradale (Νο 750.33.101) είχε 243 hp (181 kW) στις 9.400 στροφές ανά λεπτό και 254 hp (189 kW) με ανοικτή εξάτμιση.

Alfa-Romeo-33-Stradale_open

Όπως και για το αγωνιστικό αυτοκίνητο το κιβώτιο ήταν ένα εξατάχυτο Colotti .

Παρά το γεγονός ότι η Stradale είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου, έχει κάποιους περιορισμούς που μπορεί να κάνει η καθημερινή χρήση ελαφρώς δύσκολη. Όπως η έλλειψη κλειδαριών και η κοντινή απόσταση από… το έδαφος.

Alfa-Romeo-33-Stradale_engine

Το αυτοκίνητο χρειάζεται 5,5 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 60 mph (96,6 χλμ/ώρα) από στάση και έχει τελική ταχύτητα 260 km/h (160 μίλια/ώρα). Το 1968 ήταν το ταχύτερο αμάξι του εμπορίου σε διαρκή χιλιόμετρα με χρόνο 24,0 δευτερόλεπτα σύμφωνα με το γερμανικό Auto, Motor und Sport περιοδικό. Παρόμοια αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων για εκείνη την εποχή χρησιμοποιούσαν δύο φορές τον κυβισμό της Stradale. Ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο προς πώληση στο κοινό το 1968 με 17.000 δολάρια (όταν το μέσο κόστος ενός καινούριου αυτοκινήτου το 1968 ήταν $ 2.822 ). Την ίδια χρονιά, στην Ιταλία, η λιανική τιμή για ένα 33 Stradale ήταν 9.750.000 λίρες. Η Lamborghini Miura πουλιόταν για 7.700.000 λίρες, ενώ ο τότε μέσος μισθός ήταν περίπου 150.000 λίρες. Η Alfa Romeo 33 Stradale δεν ήταν αντικείμενο διαπραγμάτευσης ως εκ τούτου η αξία τους ήταν πολύ δύσκολο να υπολογιστεί. Στο 2015 Detroit Auto Show, κατά την παρουσίαση της Alfa 4C Spider, ο επικεφαλής της Alfa της Βόρειας Αμερικής υπολόγισε την τρέχουσα αξία της αγοράς του 33 Stradale σε πάνω από $ 10 εκατομμύρια.

Alfa-Romeo-33-Stradale_back

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.