Μια «καλλιτεχνική» τομή με οικολογικές προεκτάσεις

November 9, 2015

Hard rock custom!

November 9, 2015

Ριγκολιός: Το ταξίδι μίας ρίγας

November 9, 2015

Συναντώ την θεατρική ομάδα Plasters ένα πρωινό Σαββάτου του Οκτωβρίου στο θέατρο Παραμυθίας στον Κεραμεικό. Κατεβαίνω στον χώρο της πειραματικής σκηνής και ήδη με συνεπαίρνουν οι φωνές τους. Είναι η ώρα που κάνουν πρόβα. Καταλαβαίνω ότι με αντιλήφθηκαν αλλά συνεχίζουν απτόητοι. Κουρνιάζω γρήγορα σε ένα κάθισμα γιατί δεν θέλω να τους ενοχλήσω. Παρατηρώ γύρω το θέατρο. Είναι ένας μεγάλος χώρος καμιά εβδομηνταριά θέσεων έχοντας θέσεις αριστερά και δεξιά. Ενώ την έχω δει την παράσταση πέρυσι παρατηρώ ότι έχουν αλλάξει πολλά στοιχεία και σίγουρα σκηνοθετικά. Επίσης η Ειρήνη, ο Δημήτρης, η Νικολέτα είναι ακόμα περισσότερο αεικίνητοι, πέφτουν κάτω, τρέχουν γύρω, πηδάνε πεζούλια, ανεβαίνουν σκάλες. Σκέφτομαι ότι η παράσταση έχει ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό από πέρυσι.

Το πέρασμα τελειώνει και γρήγορα έρχονται γύρω μου χαμογελαστοί, φιλιά, γέλια αλλά το πρώτο που ρωτάνε και οι τρεις με μια φωνή είναι «πως σου φάνηκε;» Η αγωνία του καλλιτέχνη δεν σταματά ποτέ σκέφτομαι. Η Νικολέτα λέει να πάμε πάνω που έχει βγάλει ήλιο οπότε ανηφορίζουμε πάλι προς τα πάνω και καθόμαστε στο μεγάλο πάγκο έξω από το θέατρο. «Θέλεις έναν τρωικό πόλεμο» μου λέει η Ειρήνη, «ή ένα φθινόπωρο» προσθέτει ο Δημήτρης. Μου εξηγούν ότι είναι διάφορα τσάγια που παίρνουν από ένα καφενέ δίπλα ο οποίος έχει γίνει και χορηγός τους.. αλλά δεν με αφήνουν να πω περισσότερα για αυτό γιατί είναι μια έκπληξη της παράστασης που δεν μπορώ να προδώσω. Το μόνο σίγουρο είναι ότι φέτος η παράσταση έχει διάφορες εκπλήξεις και ανατροπές. Σε λίγη ώρα ήδη πίνω τον «τρωικό μου πόλεμο» και είμαι έτοιμη να τους κατακλείσω με ερωτήσεις.

nde

Α – Βλέπω φέτος είστε σε καινούρια στέγη.

Δ – Είναι τελείως διαφορετική η πειραματική σκηνή του θεάτρου Παραμυθίας από ότι θέατρο έχουμε παίξει μέχρι σήμερα και αυτομάτως αυτό ανανέωσε το έργο μας.

Ε – Ναι, είναι στόχος της ομάδας να πειραματίζεται με νέους χώρους. Κάθε χώρος, έχει τη δική του ενέργεια, δίνει μια νέα οπτική, είναι μια καινούρια πρόκληση για εμάς.

Ν – Ο Ριγκολιός μετά από την περιπλάνησή του στην πόλη θα ανταμώσει τα υπόλοιπα ζώα της φάρμας και των αγρών, αλλά και όλους τους φίλους θεατές στην πιο θεατρόφιλη γωνιά της Αθήνας. Σας περιμένει λοιπόν στο θέατρο Παραμυθίας τα Σ/Κ του Νοέμβρη!

Α – Πείτε μου δυο λόγια για το έργο.

Ν – Ο Ριγκολιός μεγαλώνει σε μια φάρμα, όπου δύσκολα συμβιώνει με τους υπόλοιπους. Όταν καταφέρει να βγει στον έξω κόσμο, διαπιστώνει ότι κι εκεί τα εμπόδια είναι πολλά. Όπως λέει και ο τίτλος, πρόκειται για ένα ταξίδι μέσα στον εαυτό αλλά και στις ζωές των άλλων.

Ε – Η ιδιαιτερότητα των ηρώων που ο κεντρικός χαρακτήρας συναντά αποκαλύπτει και κάτι καινούριο για την ταυτότητά του, είναι ένα βήμα για την εξέλιξή του. Το χιούμορ εναλλάσσεται με τη συγκίνηση, η συγκίνηση με το γέλιο, όπως συμβαίνει στην ίδια τη ζωή.

Δ – Ο τίτλος ένα χιουμοριστικό ταξίδι ενηλικίωσης τα λέει όλα. Προσπάθησα με ένα άμεσο και χιουμοριστικό τρόπο να δείξω όλους του φόβους που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε «μεγαλώνοντας» για να βρούμε τον εαυτό μας. Όλοι δεν αισθανόμαστε διαφορετικοί, παρείσακτοι μέχρι να προσδιορίσουμε οι ίδιοι την θέση μας στον κόσμο αυτόν;

Α – Τι έχει αλλάξει από πέρυσι στο έργο;

Δ – Εμείς αλλάξαμε, οπότε όσο εξελισσόμαστε εμείς τόσο εξελίσσεται και το έργο μας. Επίσης μιας και η σκηνή είναι τελείως διαφορετική έπρεπε να διαμορφώσω την σκηνοθεσία και να αξιοποιήσουμε όλους τους χώρους, πεζούλια, σκάλες, κολόνες. Οπότε ετοιμαστείτε για μια πιο ανατρεπτική παράσταση φέτος.

Ε – Μέσα από τις πρόβες ωστόσο, κάποιοι ήρωες έχουν ωριμάσει. Και φυσικά ο ίδιος ο Ριγκολιός.

Ν – Οι φίλοι που έχουν «συνταξιδέψει» ξανά μαζί μας θα μπορούν να πουν περισσότερα.

nde3

Α – Πείτε μου ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήρωες από τον Ριγκολιό ή άλλα σημεία.

Ε – Πυγολαμπίδα. Ψάχνει να βρει την αγάπη με κάθε κόστος, με κάθε τρόπο. Ένας από τους πιο ιδιαίτερους χαρακτήρες, με εξαιρετικό ενδιαφέρον υποκριτικά. Με συγκινεί ιδιαίτερα ο χαρακτήρας της κότας. Η κότα θέλει να πετάξει, ενάντια στη φύση της. Εκφράζει για μένα τις βαθύτερες επιθυμίες που από φόβο δεν τολμάμε να παραδεχτούμε ή να διεκδικήσουμε.

Ν – Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις χαρακτήρα αγαπημένο, όταν βρίσκεσαι τόσο κοντά με όλους. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που με έχουν δυσκολέψει περισσότερο να τους κατανοήσω, όπως ο κροκόδειλος! Και αγαπημένα σημεία που θα ξεχώριζα είναι αυτά που ο Ριγκολιός αποκαλύπτει και τη σκοτεινή πλευρά μέσα του, που πριν αναγνώριζε μόνο στους άλλους και τον πονούσε.

Δ – Αγαπημένοι μου ήρωες είναι η Αντιλόπη, η Κότα, η Πυγολαμπίδα, ο Γύπας και επειδή βαρέθηκα να κάνω μόνο τον Ριγκολιό ενώ οι κοπέλες να εναλλάσσονται τόσους ρόλους θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον μια παράσταση που θα ανακατέψουμε τους ρόλους. Δεν είναι απειλή αλλά υπόσχεση.

Α – Τι εκφράζει για εσάς ο Ριγκολιός;

Ν – Την ανησυχία. Απλά.

Δ – Μιλάει για την διαφορετικότητα και την αγκαλιάζει σε όλες της τις εκφάνσεις. Επίσης θέλει να δηλώσει ηχηρά ότι όλοι είμαστε ξεχωριστοί αρκεί να πιστέψουμε στον εαυτό μας και να βγάλουμε το καλύτερο κομμάτι που κρύβουμε μέσα μας και με αυτό να πορευτούμε.

Ε – Την εξέλιξη, την διακαή επιθυμία για νέες ανακαλύψεις για τον εαυτό μας σε σχέση με τον κόσμο. Το ανήσυχο πνεύμα. Το μη-στατικό, την κίνηση.

nde2

Α – Βρίσκετε κοινά στοιχεία του Ριγκολιού με εσάς;

Δ – Είναι το ίδιο όμορφος… και ανήσυχος.

Ν – Και λίγο ψώνιο θα συμπλήρωνα. Για να σοβαρευτώ θα πω άπειρα!!! Θα ήταν μάλλον πιο εύκολο να πω τις διαφορές: ότι εγώ δεν έχω ρίγες!

Ε – Εγώ βρίσκω όχι μόνο με το Ριγκολιό, αλλά και με τους χαρακτήρες που συναντά. Νομίζω πως ο καθένας που θα ασχοληθεί ή θα παρακολουθήσει το έργο βρίσκει κοινά στοιχεία με τον εαυτό του. Προσωπικά με εκφράζει η διαρκής αναζήτηση του ήρωα. Είναι ανήσυχος. Δεν επαναπαύεται.

Α – Πείτε μου λίγα λόγια για την ομάδα σας. Πως δημιουργήθηκε; Ποιοι είναι οι Plasters;

 

Ν – Ο Ριγκολιός ήρθε και μας συνάντησε! Το κείμενο του Δημήτρη ήταν το κίνητρο να δουλέψουμε πάνω σε αυτό και με αφορμή αυτό.  Οι τρεις μας συναντηθήκαμε από διαφορετικούς χώρους ο καθένας, κουβαλώντας τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία μας και πολλή όρεξη για δουλειά.
Ε– Αρχικά γνώρισα τη Νικολέττα σε ένα εργαστήρι χορού. Η Νικολέττα με έφερε σε επαφή με τον φίλο της Δημήτρη, που είχε στα σκαριά ένα κείμενο για μια ζέβρα που νομίζει ότι είναι άλογο. Είχα την τύχη να γίνω το τρίτο άτομο που θα συμπλήρωνε την ομάδα. Από τότε έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια κοινής μας πορείας.

Δ – Πάνω σε αυτά που λένε η Ειρήνη και η Νικολέτα να πω ότι αυτό είναι το ωραίο με την ομάδα μας. Κανείς μας δεν έχει τελειώσει δραματική σχολή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερούμε σε κάτι. Όλοι μας έχουμε παρακολουθήσει άπειρα εργαστήρια, σεμινάρια υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κίνησης, φωνητικής, σκηνοθεσίας και είμαστε αυτής της λογικής να προσπαθήσουμε μέσα από όλες τις καταβολές μας, να βρούμε την προσωπική μας φωνή. Αν κάτι καταφέραμε σε αυτή την ομάδα είναι να βρει ο καθένας τον χώρο να αναπτύξει τις καλύτερες πλευρές του και να δουλέψει τις αδύναμες.

Ν – Να μην ξεχάσουμε όμως να αναφέρουμε όλους τους συνεργάτες μας που ήταν πολύτιμοι στην βοήθεια τους στο ταξίδι του Ριγκολιού.

Ε – Καταρχήν την χορογράφος μας Ηρώ Μαγγίνα που μας βοήθησε πολύ στην κίνηση στις χορογραφίες και με τις παρατηρήσεις της ως «τρίτο μάτι».

Δ – Η Νίκη η σκηνογράφος μας, ο Γιώργος στο βίντεο και στην μουσική, η Χριστίνα στην γραφιστική επιμέλεια και τόσοι πολλοί άλλοι που τους είμαστε ευγνώμονες.

nde4

Α – Ήταν εύκολη η συνεργασία, μεταξύ σας; Βρήκατε εύκολα έναν κοινό κώδικα;

Ν – ‘Οχι, δεν ήταν πάντα εύκολη η συνεργασία. Για όλους μας ήταν καινούργια εμπειρία, είχαμε να ισορροπήσουμε τις προσωπικές προσδοκίες μας, τους πρακτικούς περιορισμούς, τους φόβους και τα άλλα δαιμόνια ξωτικά που ζουν μέσα μας.

Δ – Εύκολη δεν την λες, το μόνο σίγουρο ήταν ότι είχαμε όλοι την ίδια τρέλα και πάθος για αυτό που κάναμε και αυτό εκμηδένισε όλες τις δυσκολίες. Οπότε πια έχουμε βρει ένα κοινό κώδικα επικοινωνίας και έκφρασης που θα έλεγα είναι λυτρωτικό. Έχουμε πια ζυμωθεί.

Ε– Είναι γοητευτικό όταν ετερόκλητα στοιχεία καλούνται να συνυπάρξουν. Ταυτόχρονα όμως αυτό μπορεί επιφέρει και δυσκολίες. Συνήθως όμως αυτές είναι που αποκαλύπτουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μέλους και μόνο έτσι μπορείς να εξερευνήσεις τρόπους αλληλεπίδρασης. Περάσαμε από όλα αυτά τα στάδια. Μπορώ να πω πως μετά από τρία χρόνια η συνεργασία μας θυμίζει έναν χορό που και οι τρεις απολαμβάνουμε. Αν κάποιος ξεχάσει τα βήματα, κάποιος απ’ τους άλλους δυο θα του τα θυμίσει.

Α – Είναι εύκολο να ασχολείσαι με το θέατρο την σημερινή εποχή;

Ε – Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα δυσκολίας, αλλά ανάγκης και επιθυμίας. Τί άλλο θα μπορούσε να κάνει κανείς σε μια εποχή μετάβασης απ’ το να στραφεί στην τέχνη; Είτε σαν δημιουργός είτε σαν θεατής. Όταν όλα φωνάζουν “αποσταθεροποίηση”, η τέχνη είναι αναγκαία, έρχεται να σε φέρει ξανά σε επαφή με το κέντρο σου, με την αλήθεια σου. Αυτή η ανάγκη είναι πολύ πιο δυνατή από τις πρακτικές δυσκολίες.

Δ –Nα πω όμως ότι υπάρχει μια μεγάλη δυσκολία στο θέατρο και σε κάθε μορφή τέχνης, ο βιοπορισμός που είναι δύσκολος κάποιες φορές να συνδυαστεί. Με αποτέλεσμα να περιορίζεσαι να αφιερωθείς σε αυτό που αγαπάς εκατό τις εκατό όταν πρέπει παράλληλα να δουλεύεις αλλού για να βιοπορίζεσαι.

Ν – Από την άλλη, φαίνεται ότι η χρονική περίοδος που ζούμε είναι γόνιμη καλλιτεχνικά, οπότε το κλίμα σε εμπνέει και ενθαρρύνει και -γιατί όχι- σε παρασύρει σε μια καλλιτεχνική ευρηματικότητα!

nde5

Α – Με τι άλλο ασχολείστε εκτός το θέατρο;

Ε – Είμαι Παιγνιοθεραπεύτρια, συντονίζω καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και βιωματικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες. Επίσης ασχολούμαι με το σωματικό θέατρο και…

Δ – Φτάνει Ειρήνη θα φας την μισή συνέντευξη.

Ε– Χα, Οφείλω να αναγνωρίσω ότι το θέατρο “τρέφει” όλα τα παραπάνω και όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους τροφοδοτούν με τον δικό τους τρόπο τη θέση μου στο θέατρο. Είναι μια σχέση αμφίδρομη.

Ν – Ένα μέρος του χρόνου τον αφιερώνω σε μαθήματα για τα εργαλεία του θεάτρου, δηλαδή, σώμα, φωνή, υποκριτική, ένα άλλο για την εργασία μου ως ψυχοθεραπεύτρια και ό,τι μείνει είναι ο πολύτιμος προσωπικός χρόνος. Πλάκα κάνω, όλοι οι χρόνοι πολύτιμοι είναι, απλά σε αυτή τη φάση το τελευταίο αυτό κομμάτι είναι συρρικνωμένο!

Δ – Φέτος σκηνοθέτησα μια μικρού μήκους ταινία με τίτλο «Ανεξίτηλο Άγγιγμα» που είναι σε διαδικασία συμμετοχής σε φεστιβάλ. Παράλληλα με φίλους είμαστε σε προπαρασκευαστικό στάδιο για άλλες μικρού μήκους. Επίσης γράφω σενάρια, θεατρικά μιας και η συγγραφή είναι μεγάλη μου αγάπη…

Ε – Δημήτρη την άλλη μισή.

Δ – Και για να τελειώσω Ειρήνη, παράλληλα δουλεύω στον χώρο του Web Design.

Α – Τι σχεδιάζετε στο άμεσο μέλλον με την ομάδα σας;

Δ – Έχουμε ανάγκη για κάτι καινούριο. Ήδη υπάρχουν πολλές ιδέες. Να κάνουμε πρώτα την πρεμιέρα και μετά δεν σου κρύβω ότι θέλω σαν τρελός να αρχίσουμε πάλι τους πειραματισμούς. Ή τώρα που το σκέφτομαι πρώτα ένα διάλειμμα για να αδειάσω, περισυλλογή και ξεκούραση και να γεμίσω με νέες εμπειρίες που θα εκφραστούν στο θέατρο.

Ε – Αγαπάμε τον Ριγκολιό και επειδή έχει αγαπηθεί και από τον κόσμο θα σεβαστούμε τη συνέχεια της πορείας του. Ήδη όμως συζητάμε άλλες ιδέες, πολύ διαφορετικές από τον Ριγκολιό. Είναι ανάγκη και στόχος της ομάδας να πειραματίζεται με διαφορετικά σε ύφος και σε θέμα κείμενα.

Ν – Έχουμε όλοι εκφράσει την ανάγκη να ασχοληθούμε με νέο έργο, νέα δουλειά, κάτι διαφορετικό από το Ριγκολιό. Να αναδιοργανωθούμε, να συγκεντρώσουμε το υλικό που έχουμε μαζέψει από τη πορεία μας, την προσωπική αλλά και ως ομάδα, για να προχωρήσουμε. Ο Ριγκολιός βέβαια θα είναι παραδίπλα, όταν θέλουμε θα τον ξανασυναντάμε…

rigolios2

Α – Το ταξίδι μιας ρίγας. Ένα δικό σας ταξίδι που σας άφησε τις καλύτερες αναμνήσεις ή που θέλετε να κάνετε στο μέλλον;

Δ – Θα ήθελα να πάω σε μια άλλη ήπειρο. Σίγουρα στην νότια Αμερική. Ταξίδι ζωής. Μέχρι τότε οποιαδήποτε απόδραση με φίλους είτε κοντινά είτε μακρινά είναι δώρο χαράς.

Ε – Στόχος της χρονιά να επισκεφτώ ξανά το Λονδίνο μετά από 10 χρόνια!!!

Ν – Κάθε ταξίδι που έχω κάνει, ακόμα και στα μέρη που πάω και ξαναπάω, είναι ξεχωριστό, μαγικό, πλούσιο σε εμπειρίες, κτλ, αλλά με πρόλαβε ο Καβάφης, που τα λέει καλύτερα. Οπότε, αυθόρμητα ξεχωρίζω το ταξίδι στην Κούβα, τη φύση, τους ανθρώπους, τον πολιτισμό… Και θέλω πολύ να πάω στην πατρίδα των αδερφών του Ριγκολιού, στην Αφρική, στη Μαδαγασκάρη!

Δ – Καταπληκτική ιδέα και να κάνουμε και μια παράσταση εκεί για τον Ριγκολιό!

Α – Κάτι άλλο που θέλετε να αναφέρετε, οτιδήποτε;.

Δ – Βγάλε την τρέλα σου σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης και υποστήριξέ την. Είναι έκφραση, δημιουργία, υγεία.

Ε – Η μοναχική πορεία έχει ενδιαφέρον. Όμως η κοινή πορεία μέσα σε μια ομάδα είναι πλούτος. Όλοι μας υπήρξαμε ή νιώσαμε ‘Ριγκολιός’.

Ν – Ελάτε να μας δείτε, ελάτε να μας δείτε και ελάτε να μας δείτε!

Α – Ευχαριστώ για την όμορφη συνέντευξη!

Δ – Εμείς και σε περιμένουμε να μας ξαναδείς!!!

Αναχωρώ και σκέφτομαι ότι οπωσδήποτε θέλω να τους ξαναδώ. Μακάρι «μικρές» ομάδες σαν αυτή που έχουν να παρουσιάσουν με ενθουσιασμό, δύναμη κάτι καινούριο και φρέσκο να ήταν πιο προβεβλημένες και μακάρι να βρουν γρήγορα την ανταπόκριση που τους αξίζει.

Αριάνα Βοναπάρτη  

rigolios1

Συντελεστές |
Θεατρική Ομάδα Plasters

Συγγραφή Έργου – Σκηνοθεσία | Δημήτρης Φούτσιας

Ηθοποιοί | Νικολέτα Γιαλελάκη, Ειρήνη Ζέρη, Δημήτρης Φούτσιας

Κίνηση- Χορογραφίες| Ηρώ Μαγγίνα

Σκηνογραφία | Νίκη Δημοπούλου

Βίντεο – Επιμέλεια μουσικής| Γιώργος Πατεράκης

Γραφιστική επιμέλεια| Χριστίνα Τσιάλτα

Πότε| Σάβ – Κυρ. 07,08, 14, 15, 21,22, 28, 29 Νοεμβρίου 2015

Ώρα έναρξης| 20:00 

Πού| Θέατρο Παραμυθίας, Παραμυθιάς 27, Κεραμεικός, Αθήνα 104 35

Διάρκεια Παράστασης | 90 λεπτά

ΕΙΣΟΔΟΣ | 10 ευρώ, 5 ευρώ (φοιτητικό, ατέλεια, ανεργίας)

ΓΙΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ:
210345 7904| 6982348817 | 6978458475


Aκολουθήστε τους Plasters στο Facebook

1 comment

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.